نقشه سایت (Site map) یک نسخه نشانهگذاری شده از سایت شماست. سایت مپ یک فایل xml. است که شامل آدرس تمامی صفحات ، میزان با اهمیت بودن آنها، لینکهای سایت و آخرین زمان بروز رسانی سایت است که برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده میشود.
نقشه سایت (Site map) یک نسخه نشانهگذاری شده از سایت شماست. سایت مپ یک فایل xml. است که شامل آدرس تمامی صفحات ، میزان با اهمیت بودن آنها، لینکهای سایت و آخرین زمان بروز رسانی سایت است که برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده میشود.
همه ما می دانیم که اولین قدم برای ورود به بازار رقابت تجارت های آنلاین، سر و کار داشتن با مفهوم سئو می باشد.سئو در ظاهر ساده و در باطن بسیار پیچیده است. اولین کاری که باید انجام داد، رعایت مهم ترین اصول مقدماتی سئو است. در این مقاله به 9 نکته مهم و ابتدایی سئو برای کسب رتبه عالی در گوگل اشاره می کنیم.
هر محتوا برای هدف خاصی ایجاد شده است. این به این معنا نیست که هر صفحه شما باید محتوای فروش داشته باشد، به این معنی است که هر صفحه شما باید مخاطبان شما را به مشتری تبدیل کند.
برای ایجاد محتوای پیشنهادی موثر و تبلیغاتی، باید داستانی ایجاد کنید که برای مخاطب شما جذاب باشد. یک محتوای با کیفیت مخاطبان هدف با ارزشی برای شما ایجاد میکند.
در عین حال لازم است که محتوای داستانی تولید کنید تا کاربران را یک قدم بیشتر به مشتری تبدیل کنید.
شرکتهای تجارت الکترونیک برای استفاده از محتوای پیشنهادی، میتوانند از داستان سرایی با کیفیت بالا برای بهینه سازی نرخ تبدیل خود استفاده کنند.
به طور طبیعی، ادغام محتوا و تجارت ممکن است کار پیچیدهای باشد. متاسفانه یک اشتباه کوچک در ادغام این دو منجر به تجربه کاربری نامطلوبی شود. اما در این مقاله چگونگی ادغام این دو را شرح میدهیم.
آیا تا به حال اتفاق افتاده که در یک رستورانی باشید و با مقدار زیادی غذا مواجه شوید؟ در چنین حالتی معمولا هر کسی دوست دارد از همهی غذاها مصرف کند تا بیشترین لذت را از خوردن آنها به دست آورد. اما آیا این امکانپذیر است؟
بازاریابی دیجیتال هم دقیقا به همین شکل است.
بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده است و تکنیکهای فراوانی دارد که هر کدام میتواند شما را بیشتر به موفقیت نزدیک کند.
تیم بازاریابی داخلی شرکت شما نه میتواند از این تکنیکها دوری کند و نه میتواند همه را یک جا و به درستی انجام دهد. شاید شما احساس کنید که اضافه کردن یک یا دو نفر میتواند نقش موثری در پیشبرد کارها داشته باشد.
اما آیا آنها قادر خواهند بود، همهی شکافهای موجود را پر کنند؟
آیا شما نیز جزو کسانی هستید که معتقدند بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار آنها بیفایده است؟
خب در واقع مشخصا همه مانند شما فکر نمیکنند!
اما با وجود موفقیتهای بزرگی که شرکتها و برندهای معتبر به واسطه بازاریابی دیجیتال خود به دست آوردهاند، باز هم حدود ۷۵% از شرکتها و برندها (به خصوص در کشورهای در حال توسعه) خود را از این نعمت آماده و مهیا محروم ساختهاند.
زیرا تصورشان بر این است که بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار آنها مناسب نیست.
و همواره دم از تجربیات ناموفق سابقشان میزنند.
اما اگر نگاهی دقیقتر به این تجربیات بیاندازیم، به سرعت متوجه ایرادات و اشکالات آنها خواهیم شد:
اطلاعات بسیار زیاد اما ناقص و استراتژیهای آبکی و ناپایدار!
بک لینک به پیوندهایی گفته میشود که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما متصل می شود. مثلا هنگامی که از وب سایت خود به وب سایتی دیگر پیوند میدهید، سایت مقصد از وب سایت شما یک بک لینک دریافت کرده است.
بک لینک ها یکی از موارد ارزشمند در سئو هستند که می توان گفت اگر وب سایتتان بک لینک هایی به تعداد مناسب دریافت کند و در کنار آن محتوایی بهینه از نظر سئو داشته باشد ، استعداد افزایش رتبه در نتایج جست وجو را خواهد داشت.
برای روشن تر شدن اهمیت بک لینک در سئو فرض کنید شما در یک جلسه ی کاری صحبتی می کنید و ۱۰ نفر حرفتان را تایید می کند. بعد از شما شخصی دیگر شروع به صحبت می کند و ۴ نفر حرفش را تایید می کنند. حال اطرافیانتان ارزش حرف کدامتان را بیشتر می داند؟ قطعا شما! بک لینک هم همین طور است ، وقتی یک وب سایت ، لینک شما را در صفحه اش قرار می دهد ، این کار به معنی تایید حرف شما و وب سایت شماست ، یعنی بک لینک بیشتر برابر است با تایید بیشتر از وب سایت های بیشتر.
اگر اتوماسیون بازاریابی را بهدرستی انجام دهیم، پیام باید انسانی به نظر بیاید. باید بفهمیم چرا مردم احساسی غلط نسبت به اینگونه پیامها دارند. کلمهی اتوماسیون همیشه تداعیکنندهی استفاده از روباتها و کامپیوترها است؛ اما برای اینکه در پروژهی اتوماسیون بازاریابی موفق باشیم، باید فکر انسانی پشت ماجرا وجود داشته باشد. استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای این است که پیامها را بهراحتی برای کاربران بفرستیم، اما اینکه محتوای آن چگونه باعث جذب مشتری شود به شما بستگی دارد.
شاید این مرحله بسیار واضح به نظر برسد، اما پیش از آنکه کاری انجام دهید، باید بدانید که دقیقاً هدف شما از اتوماسیون بازاریابی چیست؟ میخواهید لسرنخهای فروش بیشتری تولید کنید؟ فروش برای مشتریان بازگشتی را تقویت کنید؟ فروش خود را در فصل تخفیف بیشتر کنید؟ هرکدام از این اهداف، استراتژی مختلفی را طلب میکند. پس در ابتدا باید تصمیم بگیرید که هدف اصلی شما چیست.