دیجیتال وب

آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای ورود به کسب و کار اینترنتی

۲۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

سایت مپ چیست ؟

نقشه سایت (Site map) یک نسخه نشانه‌گذاری شده از سایت شماستسایت مپ یک فایل xml. است که شامل آدرس تمامی صفحات ، میزان با اهمیت بودن آن‌ها، لینک‌های سایت و آخرین زمان بروز رسانی سایت  است که برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می‌شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

9 نکته مهم و ضروری سئو برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو

همه ما می دانیم که اولین قدم برای ورود به بازار رقابت تجارت های آنلاین، سر و کار داشتن با مفهوم سئو می باشد.سئو در ظاهر ساده و در باطن بسیار پیچیده است. اولین کاری که باید انجام داد، رعایت مهم ترین اصول مقدماتی سئو است. در این مقاله به 9 نکته مهم و ابتدایی سئو برای کسب رتبه عالی در گوگل اشاره می کنیم.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه محتوا و تجارت را ادغام کنیم؟

هر محتوا برای هدف خاصی ایجاد شده است. این به این معنا نیست که هر صفحه شما باید محتوای فروش داشته باشد، به این معنی است که هر صفحه شما باید مخاطبان شما را به مشتری تبدیل کند.

برای ایجاد محتوای پیشنهادی موثر و تبلیغاتی، باید داستانی ایجاد کنید که برای مخاطب شما جذاب باشد. یک محتوای با کیفیت مخاطبان هدف با ارزشی برای شما ایجاد می‌کند.
در عین حال لازم است که محتوای داستانی تولید کنید تا کاربران را یک قدم بیشتر به مشتری تبدیل کنید.
شرکت‌های تجارت الکترونیک برای استفاده از محتوای پیشنهادی، می‌توانند از داستان سرایی با کیفیت بالا برای بهینه سازی نرخ تبدیل خود استفاده کنند.

به طور طبیعی، ادغام محتوا و تجارت ممکن است کار پیچیده‌ای باشد. متاسفانه یک اشتباه کوچک در ادغام این دو منجر به تجربه کاربری نامطلوبی شود. اما در این مقاله چگونگی ادغام این دو را شرح می‌دهیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰

نکاتی برای افزایش فروش از طریق محتوا

موافقین ۰ مخالفین ۰

فعالیت‌های بازاریابی که باید برون سپاری کنید

۵ فعالیت بازاریابی که برون سپاری آن‌ها تیم بازاریابی شما را کارآمدتر خواهد کرد

آیا تا به حال اتفاق افتاده که در یک رستورانی باشید و با مقدار زیادی غذا مواجه شوید؟ در چنین حالتی معمولا هر کسی دوست دارد از همه‌ی غذاها مصرف کند تا بیشترین لذت را از خوردن آن‌ها به دست آورد. اما آیا این امکان‌پذیر است؟

بازاریابی دیجیتال هم دقیقا به همین شکل است.

بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده است و تکنیک‌های فراوانی دارد که هر کدام می‌تواند شما را بیشتر به موفقیت نزدیک کند.

تیم بازاریابی داخلی شرکت شما نه می‌تواند از این تکنیک‌ها دوری کند و نه می‌تواند همه را یک جا و به درستی انجام دهد. شاید شما احساس کنید که اضافه کردن یک یا دو نفر می‎‌تواند نقش موثری در پیشبرد کارها داشته باشد.

اما آیا آن‌ها قادر خواهند بود، همه‌ی شکاف‌های موجود را پر کنند؟

موافقین ۰ مخالفین ۰

آیا در بازاریابی دیجیتال خود با مشکل مواجه هستید؟


۳ مشکل اساسی که کسب وکارها در رابطه با بازاریابی دیجیتال مرتکب می‌شوند

آیا شما نیز جزو کسانی هستید که معتقدند بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار آن‌ها بی‌فایده است؟

خب در واقع مشخصا همه مانند شما فکر نمی‌کنند!

اما با وجود موفقیت‌های بزرگی که شرکت‌ها و برندهای معتبر به واسطه بازاریابی دیجیتال خود به دست آورده‌اند، باز هم حدود ۷۵% از شرکت‌ها و برندها (به خصوص در کشورهای در حال توسعه) خود را از این نعمت آماده و مهیا محروم ساخته‌اند.

زیرا تصورشان بر این است که بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار آن‌ها مناسب نیست.

و همواره دم از تجربیات ناموفق سابق‌شان می‌زنند.

اما اگر نگاهی دقیق‌تر به این تجربیات بی‌اندازیم، به سرعت متوجه ایرادات و اشکالات آن‌ها خواهیم شد:

اطلاعات بسیار زیاد اما ناقص و استراتژی‌های آبکی و ناپایدار!

۱۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

الگوریتم پنگوئن و نکاتی که در سئو باید مد نظر داشت

الگوریتم پنگوئن و نکاتی که در سئو باید مد نظر داشت


گوگل پنگوئن نام یکی ازالگوریتم های گوگل است که در آوریل سال ۲۰۱۲ منتشر شد. هدف از این الگوریتم برخورد با وب سایت هایی می باشد که در آنها اصولی که گوگل به آنها اعتقاد دارد رعایت نشده است. در این الگوریتم تمرکز گوگل روی وب سایت هایی می باشد که در آنها از تکنیک های کلاه سیاه (Black Hat SEO) استفاده شده است که این اصول براساس Google’s Webmaster Guidelines تعریف میشوند. تکنیک هایی مانند Keyword Stuffing , cloaking و شرکت در تبادل لینک هایی که به نام Link Schemes معروف هستند.
طبق بررسی های گوگل این الگوریتم جدید تا کنون نزدیک به ۳.۱ درصد از نتایج زبان انگلیسی و تقریبا ۳ درصد از زبان هایی مانند آلمانی و عربی را تحت تاثیر خود قرار داده است. البته در زبان هایی که محتوای اسپم آنها بیشتر است این درصد بیشتر می باشد.
آپدیت دوم پنگوئن در تاریخ ۲۵ May کار خود را شروع کرد و طبق نتایج گوگل در حدود یک دهم درصد از نتایج زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار داده است.
موافقین ۰ مخالفین ۰

بک لینک چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

بک لینک به پیوندهایی گفته میشود که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما متصل می شود. مثلا هنگامی که از وب سایت خود به وب سایتی دیگر پیوند میدهید، سایت مقصد از وب سایت شما یک بک لینک دریافت کرده است.

بک لینک ها یکی از موارد ارزشمند در سئو هستند که می توان گفت اگر وب سایتتان بک لینک هایی به تعداد مناسب دریافت کند و در کنار آن محتوایی بهینه از نظر سئو داشته باشد ، استعداد افزایش رتبه در نتایج جست وجو را خواهد داشت.

برای روشن تر شدن اهمیت بک لینک در سئو فرض کنید شما در یک جلسه ی کاری صحبتی می کنید و ۱۰ نفر حرفتان را تایید می کند. بعد از شما شخصی دیگر شروع به صحبت می کند و ۴ نفر حرفش را تایید می کنند. حال اطرافیانتان ارزش حرف کدامتان را بیشتر می داند؟ قطعا شما! بک لینک هم همین طور است ، وقتی یک وب سایت ، لینک شما را در صفحه اش قرار می دهد ، این کار به معنی تایید حرف شما و وب سایت شماست ، یعنی بک لینک بیشتر برابر است با تایید بیشتر از وب سایت های بیشتر.

موافقین ۰ مخالفین ۰

اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه کسب‌و‌کارتان را متحول می‌کند؟ (4)

تصورات اشتباه دربارۀ اتوماسیون بازاریابی

طبیعی نیست

اگر اتوماسیون بازاریابی را به‌درستی انجام دهیم، پیام باید انسانی به نظر بیاید. باید بفهمیم چرا مردم احساسی غلط نسبت به این‌گونه پیام‌ها دارند. کلمه‌ی اتوماسیون همیشه تداعی‌کننده‌ی استفاده از روبات‌ها و کامپیوترها است؛ اما برای اینکه در پروژه‌ی اتوماسیون بازاریابی موفق باشیم، باید فکر انسانی پشت ماجرا وجود داشته باشد. استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای این است که پیام‌ها را به‌راحتی برای کاربران بفرستیم، اما اینکه محتوای آن چگونه باعث جذب مشتری شود به شما بستگی دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه کسب‌و‌کارتان را متحول می‌کند؟ (3)

اقدامات مهم در ایجاد استراتژی‌ اتوماسیون بازاریابی

۱- تعیین اهداف

شاید این مرحله بسیار واضح به نظر برسد، اما پیش از آنکه کاری انجام دهید، باید بدانید که دقیقاً هدف شما از اتوماسیون بازاریابی چیست؟ می‌خواهید لسرنخ‌های فروش بیشتری تولید کنید؟ فروش برای مشتریان بازگشتی را تقویت کنید؟ فروش خود را در فصل تخفیف بیشتر کنید؟ هرکدام از این اهداف، استراتژی مختلفی را طلب می‌کند. پس در ابتدا باید تصمیم بگیرید که هدف اصلی شما چیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰