سئو کلاه سیاه اصولا به روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که با هدف ارتقای رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل و از طریق نقض و دور زدن برخی از قوانین و اصول موتورهای جستجو (گوگل) است.
همه میدانیم که جستجو در وب یعنی الگوریتم، یعنی شیوهای برای جمعآوری، تفسیر و جمعبندی دادههای وب و در نهایت، ترکیب آنها در قالب پاسخی به پرسش کاربر. دقیقاً در همین نقطه است که تمایز الگوریتمها، برندهی بازی را مشخص میکند و چه کسی هست که نداند گوگل سالهاست برندهی این بازی است؟...
یک کارآفرین تازهکار در عین حال که باید در هزینهها صرفهجویی کند باید با مخاطبان نیز در ارتباط باشد. بهترین گزینه ابزارهای بازاریابی رایگان هستند.
اگر بهعنوان یک کارآفرین در ابتدای راه خود هستید، این احتمال وجود دارد که با مشکل برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان احتمالی در زمان مناسب روبهرو شوید که محدود بودن بودجه و پیچیدگیهای عملی کردن ایدهی تجاری بر سختی آن میافزایند. در این مطلب با چند ابزار برای کمک به حل این مشکل آشنا میشویم.
سئو یکی از مهمترین عواملی است که هر مالک سایت به منظور افزایش بازدید و فروش وب سایت و محصولات خود، باید آن را در نظر بگیرید. سئو تکنیک های زیادی دارد که در دو دسته کلی سئو خارجی و داخلی دسته بندی می شود. یکی از موارد سئو داخلی ، عنوان سئو است. اولین مکانی که گوگل و کاربران در محتوای سایت بررسی می کنند، عنوان سئو مقالات است. برای همین است که تاکید زیادی در انتخاب و نگارش عنوان مقالات می شود تا علاوه براینکه بتواند توجه کاربران را جلب کند، از نظر گوگل هم مناسب باشد. سئو یکی از مهمترین عواملی است که هر مالک سایت به منظور افزایش بازدید و فروش وب سایت و محصولات خود، باید آن را در نظر بگیرید. سئو تکنیک های زیادی دارد که در دو دسته کلی سئو خارجی و داخلی دسته بندی می شود. یکی از موارد سئو داخلی ، عنوان سئو است. اولین مکانی که گوگل و کاربران در محتوای سایت بررسی می کنند، عنوان سئو مقالات است. برای همین است که تاکید زیادی در انتخاب و نگارش عنوان مقالات می شود تا علاوه براینکه بتواند توجه کاربران را جلب کند، از نظر گوگل هم مناسب باشد.
سایت هایی که پایه آن ها بلاگ محور است مانند سایت های خبری، آموزشی و غیره، بیشتر از همه نوع دیگر سایت ها، باید به عنوان سئو سایت خود دقت کنند. البته عنوان سئو فقط مختص به عنوان مقالات نمی شود بلکه عنوان صفحات مانند صفحه اصلی، محصولات و غیره نیز، باید قوانین نگارشی را در آن رعایت کرد.
مهمترین عاملی که باعث جذب کاربران به سایت در نگاه اول می شود، عنوان سایت می باشد.
منظور ما از عنوان سئو در واقع همان عنوان سایت است اما با این تفاوت که براساس معیارهای گوگل نوشته شده باشد و همچنین بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند تا در نهایت باعث افزایش ترافیک سایت شود. در این مقاله قصد داریم تا بیان کنیم که چگونه یک عنوان سئو کاربر و گوگل پسند بنویسیم.
اولین قدم برای نوشتن یک عنوان سئو بهینه، تحلیل کلمات کلیدی است. فرقی ندارد که شما قصد نوشتن مقاله یا ایجاد صفحه محصول را داشته باشید، در هر حالتی، هر صفحه شما دارای یک کلمه کلیدی خاص است که باید آن را عنوان به کار ببرید. برای اینکه بتوانید کلمه کلیدی مرتبط و مناسب را بسته به نوع هدف مقاله و صفحه خود پیدا کنید، می توانید از ابزارهای تحلیلگر کلمات کلیدی مانند Google keyword analyzer tool استفاده کنید.
هر مقاله یا صفحه سایت بسته به نوع هدفی که دارد، یک کلمه کلیدی خاصی باید برای آن به استفاده شود. تحلیل و انتخاب اشتباه نه تنها هیچ تاثیری نمی تواند در افزایش ترافیک سایت شما داشته باشد، بلکه ممکن است به کار عدم تطابق کلمه با میزان کاربرد آن، وبسایت شما مورد جریمه گوگل قرار گیرد.
یکی از ویژگی های اصلی که باید در عنوان سئو رعایت کنید، به کاربردن کلمات کلیدی در آن می باشد. بعد از اینکه کلمه کلیدی خود را پیدا کردید، باید آن را در عنوان سئو خود استفاده کنید. اما چه نکاتی را باید رعایت کنیم:
به کار بردن کلمه کلیدی نه تنها در گوگل تاثیر به سزایی دارد، بلکه باعث می شود کاربران در نگاه اول متوجه نوع مقاله شما شوند و در صورتی که به موضوع علاقه مند بودند، متن را در ادامه مطالعه کنند.
بیشتر بخوانید:4 قدم برای بهینه سازی وب سایت شما
این یک تکنیک قدیمی است که صرفا به منظور جلب نظر کاربران استفاده می شود. برای به کار بردن این تکنیک باید خیلی دقت کنید، اگر کاربران بعد از خواندن متوجه شوند که متن شما متناسب با عنوان گفته شده نمی باشد، اعتمادشان را نسبت به سایتتان کم خواهد شد و در نتیجه عواقب بدی برای سایت شما وجود خواهد داشت.
اجازه بدهید که یک مثالی بزنیم تا بهتر بتوانیم آن را توضیح بدهیم. برای مثال ما یک عنوان سئو با این مضمون می نویسیم:
" ده روش افزایش سئو سایت "
چند مورد می تواند توجه کاربران را در این عنوان به خود جلب کند، یکی افزایش سئو سایت و دیگری ده روش بیان شده است. کاربران وقتی وارد سایت شما می شوند، انتظار دارند که که ده روش به طور کامل برای آن ها بیان شود. اگر آن ها نتوانند این ده روش را پیدا کنند، یعنی شما مقاله تان به گونه ای نوشته باشید که یا ده روش را به وضوح بیان نکرده اید یا اصلا در خصوص این ده روش هیچ صحبتی نشده باشد، باید منتظر کاهش بازدید و برگشت کاربران به سایتتان باشید. به هرحال کاربران هنوز عاشق عنوان سئو هستند که در آن ها عدد به کار گرفته شده باشد.
نکات مهم برای نوشتن عنوان سئو بهینه :
1. مقاله شما دارای چندین عنوان است. یک عنوان اصلی و چندین عناوین داخلی. تمامی عناوین متن باید به صورت عنوان سئو باشند یعنی تکنیک ها مانند به کار بردن کلمات کلیدی در آن ها باید رعایت شود.
2. عناوین باید در مکان درست به کار بروند. عنوان سئو اصلی که باید در تگ title به کار رود و برای هر پاراگراف که یک مطلب جدیدی را بیان می کند، بهتر یک عنوان سئو مجزا و متناسب با آن پاراگراف به کار ببرید.
3. عناوین سئو نباید تکراری باشند و همچنین هرچه کوتاه تر باشد، بهتراست.
منبع: سئوکار
سئو تکنیکال یا بازاریابی محتوا؟ کدام را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از وبمسترها از خود میپرسند و معمولا به پاسخ دقیقی نیز برای آن دست نمییابند. در واقع این سوال را باید به نوع بهتری مطرح کرد: «کدامیک از این دو، بازگشت سرمایه بهتری دارد؟» سئو تکنیکال یا بازاریابی محتوا؟ کدام را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از وبمسترها از خود میپرسند و معمولا به پاسخ دقیقی نیز برای آن دست نمییابند. در واقع این سوال را باید به نوع بهتری مطرح کرد: «کدامیک از این دو، بازگشت سرمایه بهتری دارد؟»
بدون شک، سئو و بازاریابی محتوایی هر دو ارزشمند هستند و جزو الزامات یک کسبوکار محسوب میشوند. اگر کسبوکار شما به ترافیک وب متکی است، در کنار سئو، باید بازاریابی محتوایی را نیز مدنظر داشته باشید.
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی از روش های بازاریابی اینترنتی است که بوسیله آن می توان مخاطبان را به مشتریان تبدیل کرد. این ایمیل ها می تواند بصورت ایمیل های خبری، اطلاعاتی، دانلود فایل ها، ویدیویی و هر گروه دیگری از اطلاعات باشد.
ایمیل مارکتینگ به ارسال ایمیل های انبوه می گویند، اما تنها تنها با ارسال توده ایمیل ها به کاربران اینترنتی آیا سودی نصیبمان خواهد شد؟
در بعضی مواقع نه تنها به برند ضربه خواهد خورد بلکه بازده بسیار کمی خواهد داشت و شما حتی دنبال کنندگان خود را نیز از دست خواهید داد. اما برای اینکه ایمیل مارکتینگ بازده بیشتری داشته باشد و بازدیدکنندگان کمپین ایمیل مارکتینگ، به مشتری کسب و کار ما تبدیل گردند باید نکاتی رعایت شود :
از اهرم شبکه های اجتماعی برای افزایش تعامل و تبادل نظر با مخاطبان و افزایش فروش استفاده کنید. بازاریابی شبکه اجتماعی بعنوان مثال در گوگل پلاس حضور شما را در موتورهای جستجوگر مستحکم می کند. برند و نام تجاری شما را معروف می کند، محصولات و خدمات شما رو بفروش می رساند، افزایش ترافیک وب سایت را در پی خواهد داشت و در تبدیل بازدید کننده به مشتری به شما کمک خواهد کرد.
مصرف کنندگان دیگر رابطه خوبی با بازاریابی سنتی در تلویزیون ها، مجلات و روزنامه ها ندارند. آنها به سمت بازاریابی اینترنتی قدم برداشته اند. اشخاص هوشمند در بازاریابی دانسته اند که لحظه به لحظه بازاریابی سنتی در حال از بین رفتن است و جای خود را به روش های مدرن می دهد. یکی از روش های مدرن در بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوا است.
اما بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی اینترنتی یا همان بازاریابی آنلاین مراحلی است در جهت تبلیغ برند، محصول و خدمات انجام می شود و شامل ایمیل مارکتینگ، سئو و بهینه سازی وب در موتورهای جستجوگر، تبلیغات کلیکی، بنر و تبلیغات متنی، بازاریابی محتوا، بازاریابی در رسانه های اجتماعی، بازاریابی ویدیویی و ... می شود. بازاریابی آنلاین در انواع مختلفی صورت می گیرد :