از اهرم شبکه های اجتماعی برای افزایش تعامل و تبادل نظر با مخاطبان و افزایش فروش استفاده کنید. بازاریابی شبکه اجتماعی بعنوان مثال در گوگل پلاس حضور شما را در موتورهای جستجوگر مستحکم می کند. برند و نام تجاری شما را معروف می کند، محصولات و خدمات شما رو بفروش می رساند، افزایش ترافیک وب سایت را در پی خواهد داشت و در تبدیل بازدید کننده به مشتری به شما کمک خواهد کرد.

  • تعامل مستقیم و بحث و تبادل نظر سازنده با مشتریان : کسب و کار بدون خلاقیت و نوآوری شدنی نیست. در عصر شبکه های اجتماعی کسب و کارها باید به بحث و تبادل نظر با مشتریان خود به صورت مستقیم بپردازند و سلایق مشتریان را درک کنند و ایده های تازه از آنچه مشتریان می پسندند و آنچه نمی پسندند به دست بیاورند.
  • استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارائه فرصت های فروش و تخفیف : کاربران و مردم همیشه به دنبال فرصت ها در معاملات خرید و فروش هستند و شبکه های اجتماعی فرصت خوبی است تا فرصت های فروش و تخفیف اجناس و خدمات را به مشتریان متعهد خود ارائه دهیم.
  • ارائه خدمات بصورت آنی : شبکه های اجتماعی فرصتی بوجود آورده است تا کسب و کارها بصورت لحظه ای و آنی بتوانند به مشکلات بوجود آمده رسیدگی کنند و با پیگیری لحظه به لحظه آنچه در مورد برند کسب وکار گفته می شود تغییراتی در ارائه خدمات بوجود آورند و با خواست کاربران خود را هماهنگ کنند. می توان گفت صندوق پیشنهادات و انتقادات آنلاین شما در شبکه های اجتماعی به شما کمک بزرگی خواهد کرد.
  • یک نماد انسانی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. برای اینکه عموم مردم بتوانند با شما ارتباط راحت تری برقرار کنند بهتر است یک شخص را به عنوان نماد برند و کسب و کار خود برگزینید و او مسئول برقراری ارتباط باشد. این باعث می شود راحت تر با عموم مردم در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید.
  • محتوای مفید و کاربردی در اختیار کاربران شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. آنها را خودتان تولید کنید. هیچ محتوایی بهتر از محتوایی نیست که توسط تخصص شما تولید شده است.
هماهنگ سازی وب سایت با 

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی را در وب سایت خود قرار دهید و در هر مقاله و محتوایی که در وب سایت خود تولید می کنید در پایین یا بالای آن دکمه های فیسبوک، توییتر، لینکدین، پینترست و دیگر شبکه های اجتماعی را قرار دهید. اینکار به کاربران و اشخاصی که محتوای وب سایت شما را می خوانند و تمایل دارند آنرا با دوستانشان به اشتراک بگذارند کمک خواهد کرد. بخاطر داشته باشید این چند کار را حتماً انجام دهید.

  • دکمه های اشتراک گذاری را به مطالب وب سایت خود اضافه کنید.
  • صفحات ورود کاربری وب سایت خود را با شبکه های اجتماعی هماهنگ کنید و به کاربر اجازه دهید که با حساب کاربری گوگل خود وارد وب سایت شما نیز بشود و یا باحساب کاربری فیسبوک به صفحه کاربری وب سایت شما دسترسی پیدا کند.

نکاتی هستند که دربازاریابی شبکه های اجتماعی نباید فراموش کنیم. هرگز در بازاریابی شبکه های اجتماعی عجله نکنید، بازاریابی شبکه اجتماعی نیازمند زمان است، برند شما باید جا بیفتد، دهان به دهان منتقل شود و نیاز به صبر و حوصله دارد. بازاریابی اینترنتی هم همینطور است و فعالیت های بازاریابی آنلاین نیازمند زمان هستند.

 منبع : اوادیس